fredag 9. januar 2009

Blogus Sapien

Idag opprettet jeg bloggen min. Sånn ca. 2 år etter blogging sluttet å være kult. Nå er det bare viktig for kinesere og bombede mennesker. Selv om jeg henger håpløst langt etter, i tillegg til å hverken være kineser eller bombet, så gjør jeg det likevel. Dette kalles stahet Men det bringer visse dilemmaer. Det verste dilemmaet slike ting er at du må finne et navn til alt. Og hvis du spør meg bør disse navnene helst ha kulturreferanser både i øst og vest. Derfor valgte jeg å la meg inspirere fra Haikerens Guide til Galaksen. Adressen ble som følger: http://www.oglaroons.blogspot.com/ og navnet er Vidsynte Vyers Virvel.

Historien er som følger: På skogplaneten Oglaroon, i de ytterste delene av vårt univers, døde nesten alle beboerne ut. Dette på grunn av krise i skomarkedet. Det var langt flere skobutikker enn det var behov for. Skoproduksjonen gikk opp. Kvaliteten på skoene gikk ned som følge av den store produksjonen. Dette er typiske tendenser i økonomien, men forferdelig i praksis. Igjen førte dette førte til at folk måtte ha flere sko da kvaliteten sank. Resultatet ble kollaps, død og hungersnød.

Beboerne på Oglaroon sverget at de aldri skulle sette sin fot på bakken (for å spare på fottøyet.) De mest genetisk ustabile muterte til fugler.Resten av befolkningen klatret opp i et tre, og ble værende. Her lever de med noen ørsmå kriger, betraktninger rundt temaer som meningen med livet og viktigheten av barnebegrensing. Før de dør. De eneste som setter sin fot på bakken er de som begår den avskyelige forbrytelse det er å prøve å finne ut om de andre trærne rundt dem er en illusjon eller har levelige forhold.

Vidsynte Vyers Virvel er det eneste fungerende på hele planeten, og ble skapt av Trin Tragula. Den ble plassert på Oglaroon fordi det i praksis var den eneste planeten i hele universet som ønsket et slikt utyske i nærheten. Inne i Vidsynte Vyers Virvel kan du få se hele universet ved et titt. Som dere sikkert vet er universet stort. Forurologende stort. Men likevel ved Vidsynte Vyers Virvel kan en få se hver eneste sol, hver eneste planet, all økonomisk og sosial historie. Alt. Og du vil se hvor liten og ubetydelig du er i forhold til alt det andre. Normalt vil dette tømme hjernen til enhver som fikk oppleve dette.

Trin Tragula selv var en filosof, eller idiot, som hans kone kalte det. Og han brukte store deler av sitt kjente liv til studiet av fyrstekake. Vidsynte Vyers Virvel lagde han hovedsaklig bare for å irrtere kona si etter hun 37 ganger hadde kjeftet på han for å stirre tomt ut i luften. Etter å ha koblet den ene polen av maskinen til konen sin, og den andre til en ekstrapolert fyrstekake fikk hun et glimt av hele verden. Hun ble fullstendig tømt av sjokket etter et glimt av det grenseløse universet, og den lille mikroskopiske prikken som var henne..

Dette synes da jeg var en utmerket utgangspunkt for blog. Nå har jeg hverken til mål å irritere noen, tømme noen hjerner, eller på noen som helst måte ønske om å vise den endeløse verden. Men forhåpentligvis tar du deg turen innom. Og forhåpentligvis vil du få se en liten flik av verden. Og hvis du syntes det ovenfornevnte hørtes spennende ut anbefaler jeg deg å lese Hitchaikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams.

Du finner bloggen min på http://www.oglaroons.blogspot.com/.
Håper å se deg!

Ørjan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar